De Jazz zal voor het eerst in Europa uitsluitend verkocht worden met een geavanceerde hybride aandrijflijn. De gloednieuwe Jazz is voorzien van de nieuwe e:HEV-badge van Honda.
Bij het ontwikkelen van de nieuwe Jazz werkten de ingenieurs van Honda nauw samen met
het ontwerpteam om ervoor te zorgen dat de auto de toonaangevende binnenruimte behield
die kenmerkend was voor eerdere generaties. De bagageruimte (met achterbank omhoog)
begint vanaf 298 liter en kan worden vergroot tot een indrukwekkende 1203 liter (achterbank
omlaag, tot het dak). Dit hebben ze weten te bereiken door de hybride aandrijfonderdelen
slim weg te werken in het chassis en in het motorcompartiment.
De systeeminterface is op dezelfde manier te navigeren als een smartphone, met veegbesturing om door pagina’s en lijsten te bladeren. Het display kan worden geconfigureerd voor elke gebruiksvereiste, met aanpasbare snelkoppelingen naar veelgebruikte functies en audiobronnen. Verbonden infotainment diensten zijn toegankelijk via het touchscreen of via spraak, inclusief weer, parkeerlocaties, muziek, navigatie, locatiebepaling en telefoondiensten. De uitgebreide suite van ingebouwde apps kunnen worden aangevuld met smartphone mirroring via ingebouwde Android Autoen Apple ondersteuning (vanaf Elegance uitvoering). De gloednieuwe Jazz is tevens geschikt voor een wifi CarPlay hotspot (vanaf Elegance uitvoering).
De verbonden diensten en toepassingen die te bedienen zijn via het geavanceerde touchscreen, zijn ook te activeren met stemopdrachten via de Honda Personal Assistant. De intuïtieve Honda Personal Assistant – voor het eerst gezien in de Honda e – is een slimme kunstmatige intelligentie (AI) die gebruik maakt van slimme, op instructies gebaseerde, natuurlijke gesprekken en contextueel begrip om toegang te bieden tot een reeks online diensten.
De nieuwe Honda Jazz wordt standaard geleverd met een bestuurders hulpmiddelen pakket met avanceerde veiligheidsfuncties en zoals een nieuw ontwikkelde breedbeeldcamera aan de voorzijde die het gezichtsveld verbetert. Het Collision Mitigation Brake System van Honda kan nu ook ’s nachts gebruikt worden om voetgangers en of in het traject fietsers te detecteren, en schakelt nu de remmen in wanneer tegenliggers opeens afslaan van de auto komen.
Bekijk hier onze voorraad. Ziet u hier uw toekomstige Jazz staan?